Productinformatie
Lak voor het accentueren van remklauwen. De lak heeft een goede vulkracht, goede corrosiewering en een duurzame glans. De lak is kras- en stootvast, bestand tegen benzine, chemicaliën en weersinvloeden en is vuilwerend.
Motip Brake Caliper spuitbus
Motip Brake Caliper spuitbus is een hittebstendige lak voor het spuiten van remklauwen op de auto. Deze remklauwenlak beschikt over een goede dekking, uitstekende bescherming tegen roest, en staat garant voor een duurzame glans. Met deze remklauwen verf spuit je de klauwen van je auto in een geweldig stoere kleur!
Motip artikelnummer: 04097
Spuiten van remklauwen op de auto
De Brake Caliper spuitbussen van Motip zijn speciale sprays voor het spuiten van de remklauwen op de auto. Deze hoogwaardige verf voor remklauwen is bestand tegen krassen, stoten, steenslag, velgenreinigers en andere weersinvloeden. Deze lak is voldoende hittebestendige om de warmte op de klauwen te weerstaan. Voordat je de remklauwen van de auto in de gewenste kleur spuit, adviseren we deze voor te spuiten met de witte universele primer van Motip.
Kenmerken van de Motip Brake Caliper Spuitbus
– Goede dekking
– Duurzame glans
– Krasvast
– Stootvast
– Bestand tegen benzine, chemicaliën en weersinvloeden
– Goede corrosiewering
– Vuilwerend
– Goede kleurechtheid (UV-bestendig)
– Uitstekende hechting
Technische eigenschappen van de Motip Remklauwenlak
– Basis: Alkydhars
– VOS-gehalte: Circa 79% w/w
– Vaste stof: Circa 21% w/w
– Glans: Hoogglans 90 bij een meethoek van 60°
– Rendement: 4 remklauwen
– Stofdroog: Na 30 tot 60 minuten
– Kleefvrij: Na 3 uur
– Uitgehard/Overspuitbaar: Na 24 uur
– Hittebestendig: Tot 110°C
– Piek: Tot 150°C
Hoe spuit ik de Motip Remklauwenlak?
– Voor het gebruik, de aanwijzingen op de verpakking goed lezen en opvolgen.
– De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn.
– Loslatende oude verfresten en roest verwijderen.
– Aansluitend schuren en gronden met een Motip 1K Witte Primer.
– De grondlaag na droging licht schuren (korrel 600).
– De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn.
– De spuitbus op kamertemperatuur brengen.
– Ideale verwerkingstemperatuur 15 tot 25°C.
– Voor gebruik de spuitbus 2 minuten goed schudden en een proefstukje spuiten.
– Afstand tot het te behandelen oppervlak circa 25 tot 30 centimeter.
– De lak aanbrengen in meerdere dunne lagen.
– Voor het aanbrengen van de volgende laag, de spuitbus weer schudden.
– Na gebruik het ventiel schoonspuiten (spuitbus op de kop houden en de sproeikop circa 5 seconden ingedrukt houden).